• 088-383 88 38
Uw winkelwagen is leeg.
Verder winkelen

Monitoring & Security updates

Het is fijn om te weten dat het alarmsysteem goed werkt. De goede werking controleren we 24 uur per dag, 365 dagen per jaar. Daarnaast houden de technici van WoonVeilig in de gaten of de laatste standaarden op het gebied van ICT-beveiliging zijn geïmplementeerd.

Status batterijen zichtbaar in app

De batterijstatus wordt 24/7 gecontroleerd. Je wordt geïnformeerd zodra de batterij bijna leeg is. Je hebt dan een maand de tijd om de batterij te vervangen. De status van het batterij-icoon wijzigt dan van Groen naar Geel. Is de batterij helemaal leeg dan sturen we een alarmmelding. De status van het batterij-icoon wijzigt dan in Rood. Kijk in de webshop (kies: type huiscentrale) welk type batterij je nodig hebt.

Draadloze verbinding accessoires

De melders en de huiscentrale communiceren draadloos met elkaar. We gebruiken hiervoor de 868Mhz frequentie. Deze frequentie is speciaal gereserveerd voor draadloze communicatie van beveiliging- en zorgsystemen. Doordat we 868Mhz gebruiken is de draadloze verbinding stabiel en heeft een groot bereik. Ook heb je zo geen last van interferentie met je Wifi thuis. Alle verbindingen worden iedere minuut getest. Bij sabotage van het draadloze signaal geven we meteen een alarmmelding. Bij het wegvallen van het draadloze signaal geven we de volgende dag een melding dat een melder niet meer bereikbaar is. Ook kun je altijd in de app kijken wat de status is van de draadloze verbinding.

Controle internetverbinding

Het WoonVeilig Alarmsysteem kan op elke internetverbinding worden gebruikt. Om zeker te zijn dat alles naar behoren werkt, test WoonVeilig elke seconde van de dag proactief je internetverbinding. In het geval van een internet-storing waarschuwt onze Online Alarmcentrale je per e-mail, telefonisch of per sms. Om valse meldingen te voorkomen, heeft WoonVeilig een algoritme ontwikkeld dat onderscheid maakt tussen verdachte storingen en geplande werkzaamheden van je internetprovider.

Controle stroomvoorziening

De WoonVeilig-huiscentrale kan 8 uur zonder stroom. Hij blijft dan volledig zelfstandig functioneren waarbij ook de sirene gewoon actief blijft. Heeft de modem nog stroom dan werkt ook de Online Alarmcentrale gewoon door. Middels onze software zien we een stroomstoring meteen. We waarschuwen door middel van e-mail en / of een telefonische melding of een sms-bericht. Je hebt dan 8 uur de tijd om te achterhalen wat er aan de hand is met de stroomvoorziening.

Altijd veilig en up-to-date

Het WoonVeilig-team werkt iedere dag aan de betrouwbaarheid en de veiligheid van je alarmsysteem. Periodiek worden software-updates aangeboden. Deze updates omvatten beveiligingsverbeteringen op basis van de nieuwste technologieën, prestatieverbeteringen en nieuwe functionaliteiten. De cloud-software van onze Online Alarmcentrale wordt gehost in Europa binnen het beveiligde datacenter van KPN in Amsterdam. Het datacenter van KPN is ISO-27001 gecertificeerd door een onafhankelijke autoriteit voor informatiebeveiliging. WoonVeilig voldoet volledig aan de GDPR (Europese privacywet).

Onderhoud kun je eenvoudig zelf

De Online Alarmcentrale geeft ook aan wanneer onderhoud nodig is. Je krijgt automatisch een e-mail met een instructie wat er aan het systeem mankeert en wat je moet doen om het te herstellen. We versturen bijvoorbeeld een maand vooraf per e-mail of SMS een bericht dat een batterij bijna op is. Je hebt dan nog een maand om de batterij te vervangen.