• 088-383 88 38
Uw winkelwagen is leeg.
Verder winkelen

NIEUW: Smart Assist

De slimme huisbeveiliging van WoonVeilig biedt niet alleen slimme alarmering en slimme bediening onderweg. Het helpt je ook actief bij het gebruik van het alarmsysteem. Zo past WoonVeilig zich aan op de situatie thuis en activeert het je alarmsysteem automatisch als er niemand meer thuis is. Zo weet je zeker dat je altijd goed beveiligd bent.

Nooit meer vergeten je alarmsysteem aan te zetten

Niemand thuis, alarm aan

Iedereen van huis? WoonVeilig zet je alarmsysteem dan automatisch aan. Zo vergeet je nooit meer om je alarmsysteem aan te zetten en laat je niets aan het toeval over. Met behulp van Geofencing wordt vooraf een thuiszone ingesteld door een virtueel hek rond het huis te plaatsen. Bewoners kunnen zelf de straal van deze thuiszone opgeven. Als de laatste bewoner de thuiszone heeft verlaten dan zet WoonVeilig het alarmsysteem volledig automatisch aan. We sturen altijd een bevestiging aan alle bewoners dat het alarm automatisch is aangezet.

Alarm uitzetten

Zodra de eerste persoon thuiskomt dan ontvangt deze persoon een push-bericht waarmee het alarmsysteem met een druk op de knop kan worden uitgezet. Het alarm wordt niet automatisch uitgezet. Dit om vergissingen te voorkomen.

Hoe werkt het?

Download de laatste versie van de WoonVeilig App op de telefoon van iedereen thuis en activeer "Niemand thuis, alarm aan" in de app. Hierna stel je het virtuele hek in onder ‘thuiszone’. Zo eenvoudig is het.

Smart Assist - Veelgestelde vragen

Met de Smart assist functie Niemand thuis, alarm aan schakelt WoonVeilig automatisch je alarmsysteem in als de laatste bewoner weggaat. Ook wordt gelijktijdig een push bericht gestuurd aan alle bewoners om te melden dat het alarmsysteem automatisch is ingeschakeld.

De eerste bewoner die thuiskomt ontvangt als enige automatisch een verificatiebericht voor uitschakeling. Hiermee kan het alarmsysteem snel en eenvoudig worden uitgeschakeld.

Voor de Smart assist functie Niemand thuis, alarm aan gebruikt WoonVeilig de telefoonlocatie van alle deelnemende bewoners.

Ga in het menu van de WoonVeilig app naar Instelling en ga vervolgens naar Thuislocatie. Schakel de Niemand thuis, alarm aan functie in. Als je deze functie de eerste keer inschakelt is het goed om de Thuiszone te controleren, en om deze eventueel aan te passen. De Thuiszone staat standaard ingesteld in een cirkel van 500 meter rond het thuisadres.

Wonen er meerdere mensen in huis? Dan dient iedereen op de eigen mobiele telefoon de WoonVeilig App te installeren en met het eigen persoonlijk WoonVeilig account in de WoonVeilig App de functie Niemand thuis, alarm aan in te schakelen. Ook dient de locatievoorziening op iedere mobiele telefoon voor de WoonVeilig App te zijn ingeschakeld.

Het WoonVeilig Alarmsysteem gaat automatisch aan wanneer de laatste persoon, waarvan de locatie bekend is, het huis verlaat. Er wordt niet gekeken naar personen met een locatie onbekend. Dit is het geval als een bewoner geen gebruik maakt van de functie Niemand thuis, alarm aan. Het kan daardoor zijn dat het alarmsysteem toch wordt ingeschakeld als er nog iemand thuis is die deze functie niet heeft ingeschakeld.

Om onterechte alarmsysteemactivaties te voorkomen adviseren we deze functie niet te gebruiken als niet iedereen deze functie heeft geactiveerd.

De functie Niemand thuis, alarm aan werkt op basis van geofencing en maakt gebruik van de Locatievoorziening waarmee je mobiele telefoon je actuele GPS locatie registreert. Met geofencing wordt een virtuele afbakening gemaakt van een geografisch gebied, in dit geval een cirkel om je huis. De laatste bewoner die dit gebied verlaat zet automatisch het WoonVeilig Alarmsysteem aan. De eerste bewoner die dit gebied binnenkomt ontvangt een automatisch verificatiebericht voor uitschakeling van het WoonVeilig Alarmsysteem.

Dit wordt mogelijk door zogenaamde Locatievoorzieningen op de smartphone. Apple en Google hebben in hun mobiele besturingssysteem geavanceerde functies waarbij de GPS locatie van de mobiele telefoon wordt bijgehouden. Zo kan er vastgesteld worden of een toestel, een vooraf ingesteld gebied binnenkomt, of verlaat, of erin verblijft. WoonVeilig maakt gebruik van deze Locatievoorzieningen.

WoonVeilig bewaart jouw locatie gegevens niet. WoonVeilig registreert alleen of een bewoner een vooraf ingesteld gebied binnenkomt, verlaat, of erin verblijft.

Wanneer de functie Niemand thuis, alarm aan is ingeschakeld en de eerste bewoner, komt het ingestelde gebied binnen, dan wordt het WoonVeilig Alarmsysteem om veiligheidsredenen niet automatisch uitgeschakeld. Hiervoor ontvang je een verificatiebericht voor uitschakeling van het WoonVeilig Alarmsysteem. Als je op dit verificatiebericht klikt dan ga je direct naar de WoonVeilig App en schakel je het alarmsysteem eenvoudig en snel uit.

Ja. Ook als het WoonVeilig Alarmsysteem automatisch wordt ingeschakeld/uitgeschakeld wordt dit geregistreerd in de online omgeving op de Alarmmeldingenpagina en in de WoonVeilig App onder Meldingen.

Ja. Ga in het menu van de WoonVeilig App naar Instellingen > Bewoners. Hier zie je per bewoner of de bewoner thuis of weg is.

Deze bewoner heeft de functie Niemand thuis, alarm aan nog niet ingeschakeld waardoor de locatie van deze bewoner onbekend is. De functie Niemand thuis, alarm aan houdt geen rekening met personen met onbekende locatie.

  • Zorg voor een stabiele internet verbinding;

  • Maak gebruik van IOS 8 of hoger of Android 2.3;

  • Maak geen gebruik van een VPN verbinding op je telefoon. De VPN verbinding op je telefoon kan de locatie services beïnvloeden waardoor de functie Niemand thuis, alarm aan mogelijk niet goed werkt.

Voor een goede werking dient iedere bewoner de mobiele telefoon bij zich te dragen waarop de WoonVeilig App is geïnstalleerd. Ook dient iedere bewoner met de persoonlijke account te zijn ingelogd op de WoonVeilig App. Op de mobiele telefoon dient voor de WoonVeilig App de Locatievoorziening permanent te zijn ingeschakeld en in de WoonVeilig App dient Niemand thuis, alarm aan te zijn ingeschakeld.

Werkt het niet goed? Controleer dan de items op onderstaande checklist:

  • Check op alle mobiele telefoons van het gezin of er in de WoonVeilig App is ingelogd met ieders persoonlijke WoonVeilig account. Als een WoonVeilig account voor meerdere mobiele telefoons is gebruikt dan werkt Smart Assist niet goed.
  • Check of Niemand thuis, alarm aan op alle mobiele telefoons is ingeschakeld.
  • Check of de Thuiszone op alle mobiele telefoons goed is ingesteld rond de woning. WoonVeilig adviseert een straal van 500m te rond te woning te hanteren. Dit is tevens de standaardwaarde die is ingesteld.
  • Check of de Locatievoorziening op de mobiele telefoon permanent is ingeschakeld voor de WoonVeilig App. Je vindt deze onder de privacy instellingen van je mobiele telefoon.
  • Check of alle mobiele telefoons aangeschakeld zijn.
  • Check of er geen VPN wordt gebruikt op een van de mobiele telefoons.